Rüya Tatlar

>PASTAHANE AÇMASI

> Pastahane açması seviyorsanız eğer bu tarif tam size göre.Ben senelerdir yaparım hiç şaşmamıştır.Yumuşak ve lezizdir.

Malzemeler:
1 su bardağı ılık su,
1 su bardağı ılık süt,
1 su bardağı sıvı yağ,
2 yumurta,
3 yemek kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 yaş maya(ben 2 instat maya kullanıyorum),
1 yemek kaşığı mahlep,
Aldığı kadar un,
İçine sürmek için yumuşak margarin(ben tereyağ kullanıyorum),
Üzeri için 2 yumurta sarısı,1çay kaşığı pekmez,
Yapılışı:
Derince ve geniş bir kaba ılık süt,ılık su, şeker ve mayayı koyarak 10-15 dakika maya kabarana kadar bekleyin.Daha sonra sıvı yağ,yumurta,biraz un ve tuzu koyarak karıştırın.Un ilave ederek Yumuşak bir hamur olana kadar yoğurun.Hamuru 1 saat mayalanmaya bırakın.Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler yapın.Bezeleri avuciçiniz kadar açıp 1 çay kaşığı margarin sürüp rulo yapın.Ruloyu iki ucundan ters çevirerek uzatın.Uçlarını birbirinin üstüne gelecek şekilde kapatın.Altı yağlanmış fırın tepsisine dizin.Üzerine pekmezle çırpılmış yumurta sarısını sürüp önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

