Rüya Tatlar

>GÜLLAÇ

>

Ramazan Ayını güllaç olmadan düşünemiyorum,hatta benim kızım bir güllaçkolik ramazan ayında biz 1 senelik güllaç depolarız canı istedikçe yaparım meleğime.Hem benim meleğime hemde sizlere afiyet olsun:)

MALZEMELER:
10 Yaprak güllaç.
1.5 Kg süt.
500 gr tozşeker.
2 yemek kaşığı gülsuyu(biz vanilya koyuyoruz çoğu zaman)
arzuya göre 100 gr tereyağ.(Ben bu sefer koymadım)
Arasına koymak için 250 gr ceviz içi.
Üzerine ben ceviz koydum siz istediğinizi koyabilirsiniz.(fındık,antep fıstığı,krem şanti v.b)

YAPILIŞI:Süt,şeker,tereyağ(arzuya göre) ve gülsuyunu bir tencerede karıştırıp kaynatın.Güllaç yapraklarını tepsinize tek tek dizip üzerlerine kepçe ile sıcak süt dökün.5 yaprak bitince çekilmiş ceviz içini ilave edin,kalan 5 yaprağıda gene tek tek üzerine süt dökerek dizin.Süt kalırsa hepsini üzerinden dökün.Yarım saat oda ısısında dinlendirin,sütünü çeksin sonra üzerini istediğiniz gibi süsleyin.Yeme vakti gelene kadar buzdolabında üzerini strech film ile kapatıp muhafaza edin.

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

