Rüya Tatlar

>

Pazar günleri babamızın tek evde olduğu gün.Oda portakallı  keki çok sever.Uzun zamandır pasta yapmaktan artık benim keki yapmıyorsun deyip duruyordu bende o evdeyken yapayım istedim.İyiki kekein resmini hemen çekmişim çünkü bitti bile.
MALZEMELER
150gr eritilmiş ılık tereyağ
1 su bardağı şeker
yarım su bardağı süt
3 yumurta
1 kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi
yarım su bardağı damla çikolata
aldığı kadar un(2 bardak kadar)
YAPILIŞI
Malzemeler en az yarım saat oda ısısnda beklerse kek daha iyi olur onun için ben malzemelerimi yarım saat önce dolaptan çıkarttım.Tereyağınıda eritip ılıttım.3yumurta ve şeker beyazlaşana kadar yaklaşık 7 dakika çırpın.Sonra sütü ilave edin ve 30 saniye çırpın.terayağınıda katıp bir 30 saniye daha çırpın.Unu kabartma, tozunu ayrı bir kaba eleyin Düşük ayarda çırpmaya devam ederek kaşıkla unu yavaş yavaş ilave edin.Bozadan biraz daha koyu bir hamur olacak.En son portakal kabuğu rendesi ve damla çikolataları ilave edip şöyle bir karıştırın.Kek kalıbını yağlayıp üzerine un serpin sallayın ve fazla unu dökün,karışımı kek kalıbına dökün ve önceden 170 derecede 10 dakika ısıtılmış fırında yaklaşık 30-40 dakika pişirin.Ben çocuklar öyle daha çok seviyor diye kekin üzerine çikolata eritip döktüm arzu ederseniz sizde evinizde bulunan bir çikolatayı benmaride eritip   kek soğuyunca üzerine döküp öyle tüketebilirsiniz.Afiyet olsun.

Comments on: ">PORTAKALLI DAMLA ÇİKLOTALI KEK" (3)

  1. >portakal, çikolata ve kek.. ne söylenebilir ki, şahane üçlü..

  2. >Gül hanım ellerinize sağlık.Kekiniz çok hoş gözüküyor.Üzerindeki beyaz olan kısım eritilmiş beyaz çikolatımı?

  3. >Teşekkür ederim zuhal hanım.evet beyaz çikloata.

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

