Rüya Tatlar

>

Kiyan’ın kreşte kutlanacak 3.doğumgünü için hazırladığım,içi çikolatalı,dışı krema kaplamalı balon ve konfetilerden oluşan pastası.Pastanın tarifine gelince,
PANDİSPANYA:
10 yumurta,
9 tepeleme yemek kaşığı un,
10 tepeleme yemek kaşığı toz şeker,
1tepeleme yemek kaşığı kakao,
1 paket vanilya.
YAPILIŞI:Pandispanya un, şeker ve yumurtadan oluşan bir kek çeşididir.Pandispanya yaparken genel ölçüsü,1 yumurtaya, 1 tepeleme y.k un(30 gr),1 tepeleme y.k şekerdir(25gr).İsterseniz undan çıkarıp yerine buğday nişastası,kakao ilave edebirsiniz.Bu ölçüye uyduğunuz müddetçe pandispanyalarınız güzel ve yumuşak olur.Arzu ederseniz bu karışıma 1 yemek kaşığı eritilmiş terayağıda ilave edebilirsiniz.
Gelelim yapımına,10 yumurta ile 10 kaşık şeker ve vailyayı  mixerinizin en yüksek devrinde 20 dakika kadar,beyaz kremamsı olana kadar çırpın.Ben pandispanyayı kakaolu yaptığım için 1 kaşık unu çıkartıp yerine kakao ilave ettim.Un ve kakaoyu ayrı bir kaba eleyin.Yumurtalı karışıma unlu karışımı 3 seferde ekleyip, plastik bir spatula yada tahta bir kaşıkla yumurtanın havası inmeyecek şekilde  alttan üste alarak karıştırıp kalıbınıza dökün.165 derecede önceden ısıtılmış fırında 1 saat kadar pişirip,oda ısısına gelene kadar odada sonra bir poşete sarıp buzdolabında bekletin.Her zaman pandispanyalarınızı 1 gün önceden yapmaya çalışın.Benim yaptığım pasta 15 kişilikti siz artık istediğiniz sayıya göre genel kuralı takip edip yapabilirsiniz.
KREMA:Ben ganaj yaptım,siz istediğiniz kremayı yapabilirsiniz.
Ganaj için,
300gr bitter kuvertür,
200ml sıvı krema
Kremayı kaynatmadan ısıtıp,içine parçalara ayırdığım kuvertürleri ekleyip oda ısısına gelene kadar gelip gidip karıştırdım.Soğuyunca dolaba kaldırdım.Kullanacağım zaman 5 dakika mixer ile çırptım.
ÜST KREMA:
300 gr toz krem şanti,
2 1/2 su bardağı soğuk süt
Krem şanti ile sütü çırpıp 30 dakika buzdolabnda beklettim.
Gelelim pastamızı birleştirmeye.Pandispanyayı ben 4 kata böldüm,siz istediğiniz gibi katlandırabilirtsiniz.Aralarına ganaj krema ve çikolata parçaları koyarak katları oluşturdum.Üst katı krem şanti ile şöyle bir kaplayıp 30 dakika buzdolabında dinlendirdim.Sonra krem şanti ile düzgün bir şekilde kaplayıp,kalan krem şantiyide istediğiniz renklerde renklendirip,balon,konfeti ve yan bordürlerini yapın.Yemeden önce en az 4-5 saat buzdolabında dinlendirin.Afiyet olsun:))

Bu resimlerde yaptığım 30 kg kurabiyelerin resimleri,bazı arkadaşlar resimleri yayınlada görelim deyince 2. postanın resimlerini çektim.

Comments on: ">KİYAN’IN BALONLU KONFETİLİ DOĞUMGÜNÜ PASTASI" (2)

  1. >canım arkadaşım pasta yapmak isteyenler için güzel püf noktaları vermişsinpasta da kurabiyelerde nefis olmuşellerine sağlık

  2. >ablacımmm yazılarından birşeyler öğrenmek çok hoşuma gidiyor:))harikasın:) maşallahh:)bir gün deneme imkanım olur inşallahh:)

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

