Rüya Tatlar

>TAHİNLİ PİDE

>

Bloğa uzun zamandır tarif yazmadığımı farkettim,elimde de çok fazla tarif birikti artık fırsat buldukça yazmak lazım.Ben geçen ay tahinli pideye kafayı takmış durumdaydım,hergün 1 tane derken kendim yapmaya karar verdim.Sonuç bence güzel artık bunu da dışarıdan almaya gerek kalmadı.
MALZEMELER.
500 gr un,
1 instant maya,
1/2 çay kaşığı tuz,
su,
İçi:Tahin ve şeker,
Üstü:1 yumurta sarısı,susam.
YAPILIŞI:Un,maya ve tuz karıştırılıp su ilave edilerek bildiğimiz mayalı hamur yapılır.
Hamur 10 dakika dinlendikten sonra,6 parçaya ayrılır.Her parça merdane ile servis tabağından biraz büyük şekilde açılır.İçine sizin arzunuza göre az yada çok tahin sürülür.Ben bolca sürdüm,üzerine 3 çorba kaşığı kadar şeker serpiştirip rulo yapılıp,gül böreği gibi kendi etrafına sarılır.Elinizle bastırarak biraz büyütülür ve 30 dakika üzerine temiz bir örtü örtülerek mayalandırılır.
Mayalanan pideler altına yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine alınıp,üzerine yumurta sarısı sürülüp susam serpilip önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirilir.Pişen pideler fırndan çıkınca temiz bir sofra bezine sarılır ki yumuşak kalsın.Soğuyunca çayın yanında afiyetle yenilir.

Comments on: ">TAHİNLİ PİDE" (1)

  1. >Çok güzel görünüyor,mis gibi çayın yanında harika olur,ellerine sağlık.

Bir Cevap Yazın

Etiket Bulutu

